
L'Oréal
CÉGPROFIL
A L'Oréal cég kozmetikai és hajápolási termékek gyártásával és értékesítésével foglalkozik. Székhelye Clichyben, Ile-De-France államban található, és jelenleg 90 000 főállású alkalmazottat foglalkoztat. A cég a márkák széles skálájával rendelkezik, amelyek négy részlegre oszthatók: Consumer Products, L'Oreal Luxe, Professionals Products és Active Cosmetics. Ide tartozik a L’Oreal Paris, a Maybelline New York, a Garnier, a Lancome, az Yves Saint Laurent, a Giorgio Armani, a Kiehl’s, a Krastase, a La Roche-Posay, a SkinCeuticals és még sok más. A cég a termékek széles választékát kínálja hat üzleti szegmensre osztva: bőrápolás, smink, hajápolás, hajfestés, parfümök és mások. A cég a termékeit hagyományos boltokon és weboldalon keresztül forgalmazzák.
Ágazat: Consumer Defensive IPO: 08.10.1963
Ipar: Personal Products Osztalék: negyedévenként
Létszám: 90 000 Tőzsde: EURONEXT
CEO: Nicolas Hieronimus Ticker: OR
Alapítás éve: 1909 Rating S&P: AA
Ország: Franciaország Moody’s: Aa1
Web: loreal.com
CÉGELEMZÉS
Bevétel
A cég bevétele rendszeres, fokozatos, emelkedő tendenciát mutat. Bár az elmúlt két évben jelentős gyorsulás volt tapasztalható, nem hiszem, hogy ebben a tempóban kellene folytatniuk. 2023-ban az árbevétel 41,2 milliárd eurót tett ki, ami több mint 7,5%-os növekedést jelent az előző, 2022-es évhez képest.
Egy részvényre jutó nyereség (EPS)
Az egy részvényre jutó nyereség kisebb ciklusokban mozog, de idővel még mindig nő. 2023-ban a társaság részvényenként 11,5 eurót termelt, ami kevesebb, mint 8,5%-os növekedést jelent 2022-hez képest, és itt is nagyon jelentős növekedés volt tapasztalható az elmúlt két évben.

Bruttó árrés
A bruttó árrés, vagyis az eladott áruk vagy szolgáltatások bevétele és költsége közötti különbség 2023-ban alig volt 74% alatt. A grafikont tekintve láthatjuk, hogy ezek az árrések nagyon stabilak voltak az elmúlt húsz évben, és a hosszú távú átlag erre az időszakra nagyjából 73%.

Aktívák/Passzívák
Egy vállalat vagyona az idő múlásával folyamatosan növekszik, ami jó jele annak, hogy a vállalat egésze is növekszik. 2023-ban ezen eszközök értéke elérte az 51,9 milliárd eurót. Ezzel szemben a hosszú lejáratú adósság, beleértve a tőkehiteleket is, nagyon elenyésző, és elmondható, hogy a cég gyakorlatilag hosszú lejáratú adósság nélkül van, ami 2023-ban 6,14 milliárd euró volt.

Osztalék
A társaság az osztalékot évente egyszer, a legtöbb esetben áprilisban fizeti ki. A grafikonon látható, hogy ezek a kifizetések nagyon rendszeresen növekednek az idő múlásával, és egyáltalán nem érinti őket semmilyen válság. 2023-ban a L'Oréal részvényenként 6,60 eurót fizetett részvényeseinek, a kifizetési arány nagyjából 32,4%.


ROIC
A befektetett tőke megtérülése is nagyon stabil, 2023-ban 19,9%-ot tett ki. Ezeket az értékeket pénzügyileg nagyon stabil cégnek tekintik. A vizsgált időszak, azaz 1998 óta tartó hosszú távú átlaga 16,5% körül mozog.

CAPEX
A beruházási ráfordítások, amelyek azt mutatják meg, hogy mennyibe kerül egy vállalatnak új eszközök beszerzése és a régi eszközök felújítása, a vállalat növekedésével lassan tovább emelkednek. A 2023-as beruházási ráfordítás alig haladta meg az 1,5 milliárd eurót, ami mintegy 11,2%-os növekedést jelent, és egyben az ilyen jellegű kiadások legmagasabb értékét 1998 óta.

Osztaléknövekedés %
A legutóbbi osztaléknövekedés 10%-os volt, és az ábra azt mutatja, hogy a társaság elég gyakran bőkezű. Az átlagos éves növekedés a megfigyelt időszakban körülbelül 13,5%. A teljes szektor mediánja valamivel 5,5% alatt van.

Osztalékhozam
A grafikon az egyes évek osztalékhozamát mutatja. Ez a hozam 1,48% volt a 2023-as pénzügyi évben. Az osztalékhozam legszembetűnőbb növekedése természetesen a pénzügyi válság idején volt, amikor a részvények árfolyama esett, és a cégvezetés stabilan tartotta, sőt kismértékben növelte a kifizetett összeget. A megfigyelt időszak hosszú távú átlaga 1,5% körüli.
Yield on Cost
Ezen a grafikonon az úgynevezett Yield on Cost látjuk, amely az aktuális osztalékfizetés osztva a beszerzési árral. 1991-ben részvényvásárláskor a mai osztalékhozam az eredetileg befektetett összeg kevesebb mint 47%-át jelentené a befektető számára. Tehát itt láthatja az osztalékok időbeli komplikációjának erejét, és bár a mai osztalékhozam alacsonynak tűnhet, az összevonás és az idő elvégzi a dolgát.


A forgalomban lévő részvények száma
A társaság nem csak osztalékot fizet részvényeseinek, amelyet évről évre növel, hanem visszavásárlások formájában jutalmazza is, így növelve részesedésüket. A cég vezetése 2005-től megkezdte a visszavásárlásokat, 2023-ban pedig 537 millió részvény volt forgalomban, ami több mint 20%-os csökkenést jelent.

Alkalmazottak száma
Az alkalmazottak száma 2016-ig kis mértékben nőtt, onnantól 2021-ig meglehetősen stabil maradt. 2021-től a cég ismét fokozatosan növeli alkalmazottainak számát, 2023-ban pedig 90 ezren dolgoztak a L'Oréalnál, ami az elmúlt két évtized legmagasabb létszámát jelentette.

Bevétel: régiók
2022-ben a L'Oréal Európában megközelítőleg 11,4 milliárd eurós árbevételt ér el, így ez a régió lesz a legjövedelmezőbb. A második legjövedelmezőbb régió Észak-Ázsia volt, majd Észak-Amerika a harmadik helyen.

Eladások mennyisége: termékek
2022-ben a bőrápoló kategória a világ összes bevételének nagyjából 40%-át tette ki. A második helyen felével, azaz 20%-kal a Make-up kategória, a harmadik helyen a Hajápolás végzett 15%-kal.

Eladások mennyisége: osztályok
Az alábbi grafikon a L'Oréal kozmetikai iparának konszolidált értékesítési részesedését mutatja világszerte termékfelosztásonként. 2022-ben az eladások 36,6%-a a fogyasztói termékek divíziójából származott. A grafikon ezen a divízióban is érzékelhető hanyatlást és a L'Oréal Luxe fokozatos emelkedését mutatja.

A L'Oréal márkák értéke
A L'Oréal Paris márka értéke közel 47,5 milliárd dollárt tett ki 2022-ben. A Lancome márka értéke kevesebb mint 24 milliárd dollár volt, a Garnier értéke pedig csaknem 12 milliárd dollár.

Kozmetikai cégek
2022-ben a L'Oréal közel 188 milliárd dolláros piaci kapitalizációjával a világ vezető kozmetikai vállalata volt. A 78 milliárd dollár feletti piaci kapitalizációjú Estée Lauder a távoli második helyre került.

A márkák értéke világszerte
2022-ben a L'Oréal Paris vezette a világ legértékesebb márkájának listáját, mintegy 12,1 milliárd dolláros márkaértékkel. Ezt követte az Estée Lauder 7,15 milliárd dollárral, a Nivea pedig 6,62 milliárd dollárral.

ELEMZŐI BECSLÉSEK
Bevételek
Elemzők becslése szerint a következő öt évben az eladások folyamatos növekedése várható, átlagosan évi 7,7% alatt. Az árbevétel így a 2023-as 48,2 milliárd euróról 2028-ra 57 milliárd euróra nő.

Egy részvényre jutó nyereség
Az egy részvényre jutó nyereségeknél is ugyanilyen alakulásra számítanak az elemzők, aminek a becslések szerint évi 11%-nál kevesebbel kell növekednie. Becslések szerint a társaságnak 2028-ban 17,85 eurós részvényenkénti nyereségről kell beszámolnia.

Free Cash Flow (FCF)
A szabad pénzforgalomnak, amely azt a készpénzt jelenti, amelyet a vállalat a tárgyi eszközei működtetésének és karbantartásának támogatására fordított készpénzkiadások elszámolása után termel, 2023-tól várhatóan évente átlagosan 11%-kal nő. A vállalatnak így 9,5 milliárd euró szabad cash flow-ról kell beszámolnia 2028-ban.

Osztalék
Az osztalékkal kapcsolatban is nagyon pozitívak a becslések, a részvényeseknek osztalék formájában kifizetett összegnek tovább kell nőnie, évente átlagosan kevesebb mint 12,7%-kal. Így a részvényeseknek részvényenként 10,2 eurót kell fizetni 2028-ban, szemben a 2023-as pénzügyi évben fizetett 6,6 euróval.

NEGYEDÉVES EREDMÉNYEK
Bevételek

Egy részvényre jutó nyereség

ÉRTÉKELÉS
Ár-bevétel arány (P/E)
A L'Oréal ár-nyereség (P/E) mutatója 2023-ban nagyjából 34,76 volt. A társaság átlaga a vizsgált időszakban, azaz 1998 óta 35. A vállalat így úgy tűnhet, hogy e tekintetben méltányosan értékelték. Az ágazat mediánja, amelybe beletartozik, nagyjából 19. A teljes szektor szempontjából tehát a L'Oréal nagyon túlértékelt.

Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
6.66%
WACC
Weighted Average Cost of Capital
6.57%
A DCF számítás szerint, ahol a jövőbeni szabad cash flow becslését veszik figyelembe, amelyet utólag diszkontálnak a kockázatnak megfelelő diszkontrátával, a szabad cash flow aktuális értékének eredményként kapott értéke részvényenként nagyjából 381.50€.
A Relative Valuation szerint, ahol olyan arányokat használnak, mint az EV/Sales, EV/EBITDA és P/E, az algoritmusok figyelembe veszik az értékelési többszörösekre vonatkozó összes információt, és egyetlen számba vonják össze, ami és ez a L’Orealnál akciónként 272.60€.
Ha e két számítás átlagát vesszük, a részvény belső értéke nagyjából 327.05€lesz. (a számítások 2024. március 5-i állapotúak)