top of page

Negyedéves gyorsjelentés a Pepsi-től

A PepsiCo (PEP.US) nettó nyeresége meghaladta a becsléseket, de közel négy év után először a negyedéves bevételek 0,5%-kal estek vissza, ami okot adhat az eladóknak, hogy átgondolják üzleti kilátásaikat az alacsonyabb inflációs várakozási környezetben, amely korlátozza az árvezérelt árrés-javulást. Ez a bevételcsökkenés a magas hitelköltségeknek és a megtakarítások csökkenésének tudható be, amelyek az ünnepi negyedév során érintették a fogyasztókat, és csalódást okozó általános kereslet Észak-Amerikában.


Főbb pénzügyi mutatók:


Bevétel: 27,85 milliárd dollár a várt 28,4 milliárd dollárral szemben


Korrigált részvényenkénti nyereség (EPS): 1,78 dollár a várt 1,72 dollárral szemben


Nettó nyereség: 1,3 milliárd dollár a 2022. negyedik negyedévi 518 millió dollárral szemben


A jelentés legfontosabb meglátásai


A PepsiCo szerint az amerikai fogyasztók váratlanul megváltoztatták szokásaikat az otthoni étkezésről és ivásról (alacsonyabb Pepsi-eladások) több rágcsálnivaló és Gatorade ital vásárlására. A vállalat továbbra is optimista a fogyasztók általános helyzetét illetően, az alacsony munkanélküliségre hivatkozva, és abban reménykedik, hogy nyárra csökkennek a kamatok, és gyorsabban nőnek a bérek, mint az infláció. A vállalat szerint az f/x volatilitás szintén negatívan befolyásolta a bevételeket 2023 negyedik negyedévében.


A Pepsi szerves bevételei 4,5%-kal nőttek a negyedévben a magasabb árak miatt


A további áremelések kivitelezhetetlennek tűnnek, mivel negatívan befolyásolták a termékkeresletet; A Pepsi értékesítési volumene csökkent a negyedik negyedévben


A kényelem és a költségek miatt a fogyasztók a kisebb csomagolást részesítik előnyben


A Frito-Lay North America (Cheetos, Doritos) értékesítési volumene 2%-kal, a Pepsi esetében pedig 6%-kal csökkent; A Quaker Foods 8%-os csökkenést ért el, ami a granolaszeletek és gabonafélék leállításának tulajdonítható


Előrejelzések


2024-ben a Pepsi arra számít, hogy az organikus bevételek legalább 4%-kal, az egy részvényre jutó eredmény pedig legalább 8%-kal nő. Korábban a Pepsi 4% és 6% közötti szerves bevételnövekedést becsült; az eredmény-előrejelzés azonban változatlan marad. A cég most gyengébb első félévre számít az észak-amerikai Quaker Oats szektorból származó termékkivonások miatt. A menedzsment arra számít, hogy 2024-ben a globális szerves bevételnövekedés meghaladja az észak-amerikai növekedést.


Ezen tartalmat az XTB S.A. készítette, amelynek székhelye Varsóban található a következő címen, Prosta 67, 00-838 Varsó, Lengyelország (KRS szám: 0000217580), és a lengyel pénzügyi hatóság (KNF) felügyeli (sz. DDM-M-4021-57-1/2005). Ezen tartalom a 2014/65/EU irányelvének, ami az Európai Parlament és a Tanács 2014. május 15-i határozata a pénzügyi eszközök piacairól , 24. cikkének (3) bekezdése , valamint a 2002/92 / EK irányelv és a 2011/61 / EU irányelv (MiFID II) szerint marketingkommunikációnak minősül, továbbá nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési kutatásnak. A marketingkommunikáció nem befektetési ajánlás vagy információ, amely befektetési stratégiát javasol a következő rendeleteknek megfelelően, Az Európai Parlament és a Tanács 596/2014 / EU rendelete (2014. április 16.) a piaci visszaélésekről (a piaci visszaélésekről szóló rendelet), valamint a 2003/6 / EK európai parlamenti és tanácsi irányelv és a 2003/124 / EK bizottsági irányelvek hatályon kívül helyezéséről / EK, 2003/125 / EK és 2004/72 / EK, valamint az (EU) 2016/958 bizottsági felhatalmazáson alapuló rendelet (2016. március 9.) az 596/2014 / EU európai parlamenti és tanácsi rendeletnek a szabályozási technikai szabályozás tekintetében történő kiegészítéséről a befektetési ajánlások vagy a befektetési stratégiát javasló vagy javasló egyéb információk objektív bemutatására, valamint az egyes érdekek vagy összeférhetetlenség utáni jelek nyilvánosságra hozatalának technikai szabályaira vonatkozó szabványok vagy egyéb tanácsadás, ideértve a befektetési tanácsadást is, az A pénzügyi eszközök kereskedelméről szóló, 2005. július 29-i törvény (azaz a 2019. évi Lap, módosított 875 tétel). Ezen marketingkommunikáció a legnagyobb gondossággal, tárgyilagossággal készült, bemutatja azokat a tényeket, amelyek a szerző számára a készítés időpontjában ismertek voltak , valamint mindenféle értékelési elemtől mentes. A marketingkommunikáció az Ügyfél igényeinek, az egyéni pénzügyi helyzetének figyelembevétele nélkül készül, és semmilyen módon nem terjeszt elő befektetési stratégiát. A marketingkommunikáció nem minősül semmilyen pénzügyi eszköz eladási, felajánlási, feliratkozási, vásárlási felhívásának, hirdetésének vagy promóciójának. Az XTB S.A. nem vállal felelősséget az Ügyfél ezen marketingkommunikációban foglalt információk alapján tett cselekedeteiért vagy mulasztásaiért, különösen a pénzügyi eszközök megszerzéséért vagy elidegenítéséért. Abban az esetben, ha a marketingkommunikáció bármilyen információt tartalmaz az abban megjelölt pénzügyi eszközökkel kapcsolatos eredményekről, azok nem jelentenek garanciát vagy előrejelzést a jövőbeli eredményekkel kapcsolatban.

Comments


KOCKÁZATI FIGYELMEZTETÉS: 
 
A CFD összetett eszköz, és a tőkeáttétel miatt a hirtelen veszteség jelentős kockázatával jár. A lakossági befektetői számlák 78%-án veszteség keletkezik a CFD-kereskedés során. Fontolja meg, hogy érti-e a CFD-k működését és hogy megengedheti-e magának a veszteség magas kockázatát. Kérjük, ne kockáztasson többet, mint amennyit kész elveszíteni. Kérjük, bizonyosodjon meg afelől, hogy teljes mértékben megértette a termékkel kapcsolatos kockázatokat és elolvasta a teljes kockázatkezelési nyilatkozatot.

bottom of page